Home WIA Nieuws Producten Support Aanvraag Evenementen Contact

Onze Producten
3D Printers
3D Tekenen
Ingenieuser: In beweging zetten
Ingenieuser: Onderzoeken & presenteren
Ingenieuser: Tekenen & ontwerpen
Ingenieuser: Graveren & Produceren
Interactieve Schoolborden
Laatste Nieuws
Laatste nieuws
WIA Educational
Bedrijfsprofiel
Training
On-line Support
 
Ingenieuser: Tekenen & Ontwerpen

 

In vrijwel alle technische disciplines worden producten ontworpen en gemaakt op basis van tekeningen. De tekening is een weergave die veel tekst overbodig maakt en duidelijkheid verschaft over de werking van een technische oplossing.

Met een vereenvoudigde en makkelijk te bedienen versie van het tekenprogramma Spaceclaim kunnen leerlingen uitgebreid kennis maken met de technische tekening. Dat daarbij niet alleen een ‘platte weergave’, maar ook een 3-dimensionale weergave met een paar simpele muisklikken op het scherm verschijnt, maakt het werken met Spaceclaim extra aantrekkelijk. Leerlingen kunnen de dingen die ze ontwerpen en tekenen op het scherm van alle kanten bekijken. Werkend aan de opdrachten leren leerlingen steeds ingewikkelder tekeningen te lezen en zelf te maken.

 

Voorbeeld uit methode: De Kubus

 

 

De leerlingen leren vormen tekenen zoals de kubus en de piramide en maken modellen van deze vormen. Daarnaast komt het begrip inhoud aan de orde en natuurlijk het vraagstuk hoe stevig de constructie is.

 

In een vrije 3-dimensionale opdracht ontwerpen de leerlingen zelf een ‘cilinderbeest’. En omdat ze daarna het ontwerp ook moeten gaan maken, is er veel aandacht bij deze opdracht om vanaf het eerste streepje al na te denken over de vraag: ‘en hoe ziet dat er dan straks uit?’

 

Leerlingen tekenen de onderdelen van een model en maken kennis met het gebruik van technische principes in producten.

 

 

In de opdrachten leren de leerlingen – met behulp van tekeningen - technische problemen op te lossen (kerndoel 45) en leggen ze relaties tussen werking, vorm en materiaalgebruik (kerndoel 44). Daarnaast sluit een aantal opdrachten aan bij de rekenkerndoelen over meetkundige problemen (kerndoel 32).

 

Deze leerplek vereist voor de leerkracht weinig voorkennis en ervaring en is eenvoudig te bedienen en uit te leggen. Het is eenvoudig in gebruik.

 


Informatie
Vraag direct informatie of een demonstratie aanVraag direct informatie of een demonstratie aan
010-5011313
Evenementen



Volg ons op
Volg ons op Twitter
WIA Educational BV | Koddeweg 39 | 3194 DH | Hoogvliet Rotterdam | 0031-(0)10-5011313 | 0031-(0)10-5014715 | info@wiaeducational.nl