Home WIA Nieuws Producten Support Aanvraag Evenementen Contact

Onze Producten
3D Printers
3D Tekenen
Ingenieuser: In beweging zetten
Ingenieuser: Onderzoeken & presenteren
Ingenieuser: Tekenen & ontwerpen
Ingenieuser: Graveren & Produceren
Interactieve Schoolborden
Laatste Nieuws
Laatste nieuws
WIA Educational
Bedrijfsprofiel
Training
On-line Support
 
Ingenieuser: Onderzoeken & Presenteren

 

In de natuurwetenschappen is het gebruikelijk dat studenten, onderzoekers en specialisten hun werk tijdens congressen en bijeenkomsten presenteren op een poster. De posterpresentatie leent zich uitstekend om in beeld en tekst problemen te analyseren, oplossingen aan te dragen, ideeën uit te werken en samenhang weer te geven. Tijdens de posterpresentatie ontstaan rond de posters groepen die in gesprek raken met elkaar en met de maker van de poster.

 

Moodboard is een computerprogramma om een presentatie of poster te maken en sluit naadloos aan bij de traditie in de natuurwetenschappen om kort en bondig te formuleren, gebruik te maken van beeldmateriaal en open te staan voor discussie.

 

 

De moodboardopdrachten leiden daarom uiteindelijk tot een presentatie met beeld en tekst De presentatie gaat altijd gepaard met een grote of enkele kleine praktische opdrachten.

Leerlingen vergelijken historische en moderne windmolens, op basis van vorm, materialen, werking en gebruik. Daarbij gaan leerlingen zelf aan de slag met verschillende tandwieloverbrengingen en experimenteren ze met magnetisme om de werking van de elektromotor te leren kennen. Ook wordt een model van een windmolen gemaakt.

 

 

In een andere opdracht ontwerpen en maken leerlingen een aantal instrumenten om aspecten van het weer te meten. Daarbij leren ze de gegevens te verzamelen, bewerken en weer te geven in grafieken. De invloed van het jaargetijde wordt gekoppeld aan vorm en functie bij bomen. En de boom is weer aanknopingspunt voor een aantal opdrachten met hout.

 

De milieu-invalshoek staat centraal bij opdrachten over afval en hergebruik van materialen en producten. De leerlingen doen praktische opdrachten met hergebruik van producten en materialen.

 

In de opdrachten leren de leerlingen technische problemen op te lossen (kerndoel 45) en leggen ze relaties tussen werking, vorm en materiaalgebruik (kerndoel 44). Daarnaast komen in de moodboardopdrachten ook de kerndoelen over weer, klimaat en de positie van de aarde t.o.v. de zon terug (kerndoelen 43 en 46) en het doen van onderzoek naar natuurkundige verschijnselen (kerndoel 42).

 

Deze leerplek vereist voor de leerkracht weinig voorkennis en ervaring en is eenvoudig te bedienen en uit te leggen. Het is eenvoudig in gebruik.

 


Informatie
Vraag direct informatie of een demonstratie aanVraag direct informatie of een demonstratie aan
010-5011313
Evenementen



Volg ons op
Volg ons op Twitter
WIA Educational BV | Koddeweg 39 | 3194 DH | Hoogvliet Rotterdam | 0031-(0)10-5011313 | 0031-(0)10-5014715 | info@wiaeducational.nl